FONTOSA weboldal jelenleg fejlesztés alatt van! Addig is hívj minket: +36 30 080 6400

Kishajó átírás (adásvétel)

A hajóátírás egy összetett lajstromozási eljárás, amely során a hajó tulajdonjogának változását hivatalosan bejegyzik a magyar hajólajstromba. Ez a nyilvántartás tartalmazza a hajókkal kapcsolatos legfontosabb adatokat, jogokat és jogi szempontból jelentős tényeket.

A hajóátírás a következő esetekben válik aktuálissá:

  • Adásvétel esetén: amikor a hajó tulajdonosa megváltozik
  • Örökség esetén: amikor a hajó öröklés útján új tulajdonoshoz kerül
  • Ajándékozás esetén: amikor a hajót ellenérték nélkül átruházzák
  • Társasági változások esetén: amikor jogi személy esetében változás történik


Az eljárás során a hajózási hatóság a Kérelmi Lap és a hozzácsatolt okirat alapján módosítja a lajstromban szereplő tulajdonosi adatokat, és új hajólevelet állít ki a megváltozott adatokkal. A tulajdonjog bejegyzése vagy változása esetén a kedvtelési célból üzemeltetett kishajók esetében
igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni.


Ügyintézés menete

Az ügyintézés történhet személyesen vagy meghatalmazott útján is. A meghatalmazott útján történő ügyintézés a Hajóátírás.hu rendszeren keresztül történik. Az eljárások során mi képviseljük az ügyfelet, így nem kell sorban állni a hatóságnál, hanem otthonról kényelmesen tudod intézni a hajózási ügyeidet. Több mint 10 éves tapasztalatunk van a hajózási eljárások lebonyolításában.

A hajóátírás ügyintézés menete:

  1. Dokumentumok előkészítése: Az adásvételi szerződés és egyéb szükséges okiratok áttekintése és ellenőrzése
  2. Kérelem benyújtása: A „Kérelem Lap” kitöltése és benyújtása a mellékletekkel együtt
  3. Eljárási díj befizetése: A hatósági díj megfizetése a megadott számlaszámra
  4. Hatósági eljárás: A hajózási hatóság feldolgozza a kérelmet és ellenőrzi a dokumentumokat
  5. Új hajólevél kiállítása: Sikeres eljárás esetén az új tulajdonos adataival kiállított hajólevél átvétele


Fontos, hogy az adásvételi szerződést minden oldalon alá kell írni, és helyesen kell kitölteni minden adatot, beleértve a születési nevet is, akkor is, ha megegyezik az aktuális névvel. Hiányos vagy hibás dokumentumok esetén hiánypótlásra van szükség, ami késlelteti az eljárást.


Szükséges dokumentumok

  • Adásvételi szerződés
  • Hajólevél
  • Cégkivonat (céges eladó/vevő esetén)
  • Aláírási címpéldány (céges eladó/vevő esetén)

Kötelező mellékletek

Minden ügytípus esetén kötelező dokumentumok:
  • Érvényes személyi igazolvány
  • Lakcímkártya
  • Meghatalmazás
Céges ügyintézés esetén:
  • Aláírási címpéldány
  • Cégkivonat (30 napnál nem régebbi)
A meghatalmazást minden esetben mi küldjük ki.

A megjelölt eredeti dokumentumokat le kell adni vagy postázni!

Fontos! A dokumentumok megfelelőségének ellenőrzéséig NE postázz előre semmit.

 

Díjak

Ügyintézési díj:30 000 Ft
Hatósági díj:40 300 Ft
Fizetendő:70 300 Ft

 

Ügyintézés

A hajóátírás egy összetett adminisztratív folyamat, amely számos szabály betartását és dokumentum pontos kitöltését igényli. Egy hibás adásvételi szerződés vagy hiányos dokumentáció miatt az eljárás több hétig is elhúzódhat, több órás várakozás és ügyfélszolgálati ügyintézéssel járhat.

Ne kockáztass a bonyolult papírmunkával és a hatósági procedúrákkal! Tapasztalt szakembereink átnézik és ellenőrzik az adásvételi szerződést még az aláírás előtt, teljes körűen végigvezetik az eljárást, és gondoskodnak arról, hogy minden dokumentum szabályosan legyen kitöltve.

Indítsd el most a hajóátírás ügyintézését és szerezd meg gyorsan és biztonságosan az új hajóleveledet!