A hajóokmány pótlása egy lajstromozási eljárás, amely elveszett, megsemmisült, elhasználódott vagy sérült hajólevél esetében válik szükségessé. A hajólevél a hajó hivatalos „forgalmi engedélye”, amely igazolja a tulajdonjogot és a műszaki érvényességet, ezért nélküle a hajózás jogszabály ellenes és bírságolást von maga után.
Az okmánypótlás szükséges:
- Elveszett hajólevél esetében: amikor a hajólevél eltűnt vagy nem található
- Megsemmisült okmány esetében: tűz, vízkár vagy egyéb károk miatt használhatatlanná vált
- Elhasználódott hajólevél esetében: amikor az okmány fizikai állapota már nem megfelelő
- Sérült vagy rongált okmány esetében: amikor a hajólevél adatai nem olvashatók megfelelően
Fontos tudni, hogy sérült, megrongálódott hajólevéllel közlekedni nem lehet, ahogy a hajólevél másolattal való hajózás is jogszabályellenes, rendőri ellenőrzés során ez bírságolást eredményezhet. A pótlási eljárás során új, érvényes hajólevél kerül kiállításra, amely tartalmazza az eredeti hajólevél összes adatát és érvényességi idejét.
Ügyintézés menete
Az ügyintézés történhet személyesen vagy meghatalmazott útján is. A meghatalmazott útján történő ügyintézés a Hajóátírás.hu rendszeren keresztül történik. Az eljárások során mi képviseljük az ügyfelet, így nem kell sorban állni a hatóságnál, hanem otthonról kényelmesen tudod intézni a hajózási ügyeidet. Több mint 10 éves tapasztalatunk van a hajózási eljárások lebonyolításában.
A hajóokmány pótlás ügyintézés menete:
- Kérelem benyújtása: A „Kérelem Lap” kitöltése okmánypótlás jogcímmel
- Pótlás okának megjelölése: Az elvesztés, megsemmisülés vagy elhasználódás pontos okának feltüntetése
- Eljárási díj befizetése: A pótlási díj (13.000 Ft) megfizetése
- Dokumentumok benyújtása: A tulajdonos személyazonosító okmányainak bemutatása
- Hatósági feldolgozás: A hajózási hatóság ellenőrzi a kérelmet és a lajstromban szereplő adatokat
- Új hajólevél kiállítása: Az új okmány elkészítése és kiadása
Az okmánypótlás előnye, hogy nem szükséges hajószemle, mivel a lajstromban már szerepelnek a hajó adatai és a műszaki érvényesség időtartama. Az új hajólevél ugyanazokat az adatokat és érvényességi időt tartalmazza, mint az eredeti okmány.
Szükséges dokumentumok
- Tulajdonos személyi- és lakcímkártya másolata
- Hajó adatok igazolása (fénykép vagy másolat az eredeti hajólevélről)
- Meghatalmazás Hajóátírás.hu ügyintézője részére
Kötelező mellékletek
Minden ügytípus esetén kötelező dokumentumok:
- Érvényes személyi igazolvány
- Lakcímkártya
- Meghatalmazás
Céges ügyintézés esetén:
- Aláírási címpéldány
- Cégkivonat (30 napnál nem régebbi)
A meghatalmazást minden esetben mi küldjük ki.
A megjelölt eredeti dokumentumokat le kell adni vagy postázni!
Fontos! A dokumentumok megfelelőségének ellenőrzéséig NE postázz előre semmit.
Díjak
10 000 Ft
13 000 Ft
23 000 Ft
Az elveszett vagy sérült hajólevél miatt ne maradj ki a hajózási szezonból! A hiányos vagy hibás okmányokkal való hajózás illegális és bírságot von maga után. Az okmánypótlás egy egyszerű adminisztratív eljárás, amelyet gyorsan és hatékonyan le lehet bonyolítani.
Tapasztalt szakembereink gondoskodnak arról, hogy a legrövidebb időn belül új, érvényes hajólevéllel rendelkezzen. Intézzük a teljes adminisztrációt, így Neked csak a szükséges dokumentumokat kell biztosítanod.
Indítsd el most az okmánypótlás ügyintézését, és szerezd vissza gyorsan a hajólevél biztonságát!