FONTOSA weboldal jelenleg fejlesztés alatt van! Addig is hívj minket: +36 30 080 6400

Hiányzó okmány pótlása

A hajóokmány pótlása egy lajstromozási eljárás, amely elveszett, megsemmisült, elhasználódott vagy sérült hajólevél esetében válik szükségessé. A hajólevél a hajó hivatalos „forgalmi engedélye”, amely igazolja a tulajdonjogot és a műszaki érvényességet, ezért nélküle a hajózás jogszabály ellenes és bírságolást von maga után.

Az okmánypótlás szükséges:

  • Elveszett hajólevél esetében: amikor a hajólevél eltűnt vagy nem található
  • Megsemmisült okmány esetében: tűz, vízkár vagy egyéb károk miatt használhatatlanná vált
  • Elhasználódott hajólevél esetében: amikor az okmány fizikai állapota már nem megfelelő
  • Sérült vagy rongált okmány esetében: amikor a hajólevél adatai nem olvashatók megfelelően


Fontos tudni, hogy sérült, megrongálódott hajólevéllel közlekedni nem lehet, ahogy a hajólevél másolattal való hajózás is jogszabályellenes, rendőri ellenőrzés során ez bírságolást eredményezhet. A pótlási eljárás során új, érvényes hajólevél kerül kiállításra, amely tartalmazza az eredeti hajólevél összes adatát és érvényességi idejét.


Ügyintézés menete

Az ügyintézés történhet személyesen vagy meghatalmazott útján is. A meghatalmazott útján történő ügyintézés a Hajóátírás.hu rendszeren keresztül történik. Az eljárások során mi képviseljük az ügyfelet, így nem kell sorban állni a hatóságnál, hanem otthonról kényelmesen tudod intézni a hajózási ügyeidet. Több mint 10 éves tapasztalatunk van a hajózási eljárások lebonyolításában.

A hajóokmány pótlás ügyintézés menete:

  1. Kérelem benyújtása: A „Kérelem Lap” kitöltése okmánypótlás jogcímmel
  2. Pótlás okának megjelölése: Az elvesztés, megsemmisülés vagy elhasználódás pontos okának feltüntetése
  3. Eljárási díj befizetése: A pótlási díj (13.000 Ft) megfizetése
  4. Dokumentumok benyújtása: A tulajdonos személyazonosító okmányainak bemutatása
  5. Hatósági feldolgozás: A hajózási hatóság ellenőrzi a kérelmet és a lajstromban szereplő adatokat
  6. Új hajólevél kiállítása: Az új okmány elkészítése és kiadása

Az okmánypótlás előnye, hogy nem szükséges hajószemle, mivel a lajstromban már szerepelnek a hajó adatai és a műszaki érvényesség időtartama. Az új hajólevél ugyanazokat az adatokat és érvényességi időt tartalmazza, mint az eredeti okmány.


Szükséges dokumentumok

  • Tulajdonos személyi- és lakcímkártya másolata
  • Hajó adatok igazolása (fénykép vagy másolat az eredeti hajólevélről)
  • Meghatalmazás Hajóátírás.hu ügyintézője részére

Kötelező mellékletek

Minden ügytípus esetén kötelező dokumentumok:

  • Érvényes személyi igazolvány
  • Lakcímkártya
  • Meghatalmazás

Céges ügyintézés esetén:

  • Aláírási címpéldány
  • Cégkivonat (30 napnál nem régebbi)

A meghatalmazást minden esetben mi küldjük ki.

A megjelölt eredeti dokumentumokat le kell adni vagy postázni!

Fontos! A dokumentumok megfelelőségének ellenőrzéséig NE postázz előre semmit.

 

Díjak

Ügyintézési díj:
10 000 Ft
Hatósági díj:
13 000 Ft
Fizetendő:
23 000 Ft

 

Az elveszett vagy sérült hajólevél miatt ne maradj ki a hajózási szezonból! A hiányos vagy hibás okmányokkal való hajózás illegális és bírságot von maga után. Az okmánypótlás egy egyszerű adminisztratív eljárás, amelyet gyorsan és hatékonyan le lehet bonyolítani.
Tapasztalt szakembereink gondoskodnak arról, hogy a legrövidebb időn belül új, érvényes hajólevéllel rendelkezzen. Intézzük a teljes adminisztrációt, így Neked csak a szükséges dokumentumokat kell biztosítanod.

Indítsd el most az okmánypótlás ügyintézését, és szerezd vissza gyorsan a hajólevél biztonságát!

Évente 100+ ügyben segítünk!

Hiányzó okmány pótlása
kényelmesen, otthonról!